rehlah

rehlah

ucapan

Wednesday, July 27, 2011

Ramadan Menjelma Lagi!! رمضان عالباب

Sedar tak sedar Ramadhan bakal menjelma lagi! tapi adakah kita dah bayar apa yang tertonggak di bulan Ramadan yang lepas!. Erm pasti ada diantara kita yang masih belum tunaikan lagi kewajipannya yang lepas, walau bagaimanapun hutang yang lepas mesti di selesaikan juga . ingat ia adalah taklifan yang ditanggung oleh kita sehingga la kita bertemu denganNya.

Setiap kali ramadhan menjelma pasti kita akan bersiap-sedia Oops bersiap-sedia kita tu bukannya untuk menjalani ibadah di  bulan Ramadhan tetapi untuk Beraya!! sungguh pelik belum belum masuk bulan Ramadhan persiapan raya yang disiapkan. Pelik bin ajaibnya, khususnya orang Melayu, meriah dengan menyambut hari kemenangan walaupun kalah di bulan ramadhan sebabnya tidak berpuasa penuh tetapi gembira bak orang yang penuh amalannya di bulan Ramadhan.

kita seolah-olah gembira dengan syawal itu sebulan lebih awal, sepatutnya kita lebih gembira apabila masih diberi nikmat untuk berada di bulan ramdhan untuk kali yang seterusnya kerana padanya penuh hikmat dan hikmah , sungguh panjang kalau nak dibicarakan. maka haruslah kita yang masih ada nafas ini untuk mengubah persepsi kita bahawa persiapan untuk menghadapi bulan Ramadhan adalah terlebih penting agar segala persoalan berkaitan fiqh di bulan puasa tidak timbul. pemasalahan sebegini tidak seharusnya belaku jika kita terlebih dahulu bersiap sedia menhadapi bulan Ramadhan.

E-book Keutamaan Bulan Ramadhan, hukum-hukum yang berkaitan dengan bulan Ramadhan, Hikmah Bulan Ramadhan ini mungkin dapat menbantu, memahami sedikit permasalahan ketika dibulan Ramadhan nanti.


click di sini: E-Book Ramadhan

Semoga Ramadhan pada tahun ini adalah ramadhan yang terbaik pernah kita lalui..Ingat Ramadhan Ingat puasa bukan Ingat Raya!! Selamat menjalani ibadah puasa..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...